divendres, 13 de setembre del 2013

Pedals de Foc (PdF). La volta amb BTT del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Aquest setembre hem fet els Pedals de Foc en 4 etapes, 220km i 6500m de desnivell positiu acumulat.
És la versió en Bicicleta de la famosa Carros de Foc
Nosaltres hem escollit l’opció més econòmica de Pedals de Foc, que incloïa el Forfait, el transport de les maletes i del transport fins a la boca sud del Túnel de Vielha.

Així dons per començar anem a fer la primera nit a Vielha, ja que a les 8 del matí hem d’estar preparats per agafar la furgoneta que ens portarà a la boca Sud del túnel de Vielha.

La Ruta:

1a etapa Conangles (Boca Sud Túnel de Vielha) - Castellars. 51Km i 1637m

Perfil 1a etapa Conangles - Castellars

Des de Conangles tenim que fer un tram de 2 Km per carretera ja que les riuades es van emportar un pont. Fins a Vilaller fa força baixada tret d’un parell de pujades pronunciades.
Des d’allí es fa l’ascenció al Coll de Serreres, i la ruta es complica una mica pel sender tècnic que està marcat com a “Ribagorza Romàntica”.
Passem per Coll, i una vegada hem creuat el riu La Noguera de Tor pugem fins a Iran per menjar-nos uns Canelons a Casa Joanot. Continuem pujant passant per Irgo i Gotarta, per tornar a baixar fins a Malpàs i guanyar alçada per pista asfaltada fins a Castellars on fem nit a l’Abadia de Castellars .

2a etapa Castellars - Espui. 41Km i 1513m

Perfil 2a etapa Castellars - Espui
Comencem el dia pujant fins a Erta i baixem fins Les Esglésies passant per Sas i Sentís, on mengem una entrepà abans d’afrontar el Coll de l’Oli que fins al tram final el vam fer sobre la bicicleta, però l’últim tram vam haver de fer-los a peu.
La baixada va ser com l’últim tram de pujada, tan tècnica que vam anar baixant de la bici unes quantes vegades.
Una vegada ja a Aguirò, vam acabar l’etapa per carretera fins a Espui, on fem nit a Casa Sastre.

3a etapa Espui - Son. 54Km i 1753m

Perfil 3a etapa Espui - Son
Desprès d’esmorzar comencem el temut Coll del Triador (2100m). Les vistes de del coll, espectaculars…
A partir d’aquí la pista planeja durant uns 20km tenint que superar un parell de colls.
Parem en una àrea de pícnic per menjar-nos l’entrepà i fer un bany al riu…
Una vegada arribem a les pistes de Boi, baixem fins al poble i desprès de fer unes Chispes, fem camí fins a Son on fem nit al Refugi Casa Masover.

4a etapa Son - Vielha. 61Km i 1613m
Perfil 4a etapa Son - Vielha

Deixem Son per anar a buscar el Bosc de Gerdar, un magnific bosc d’avets que no està permès ciclar sobre la bicicleta.
Entre nosaltres tenim un Bici-caçador de bolets, el Santi, que sosté que amb bicicleta es va a una velocitat perfecte per caçar bolets….
Una vegada al Refugi del Gerdar baixem fins a Sorpe i continuem fins a Alós d’Isil per carretera on continuem per una bona pista que segueix el riu Noguera Pallaresa fins al Refugi de Montgarri on parem a dinar un entrepà.
Solament hem de pujar fins a Beret i baixar fins a Vielha, on l’ultim tram el fem per carretera ja que les riuades van desfer el camí…

I ja hem acabat la Pedals de Foc!!!!